pátek 30. března 2018

Prahou se strojem

Mé ženě se začal zasekávat šicí stroj. Nejsem takový suverén, abych ho vzal a vyčistil sám. Tak jsem ho odvezl do opravny.
Stroj měl být hotov tenhle týden. Protože jsme si na pár dní před Velikonocemi vzali dovolenou, jeli jsme pro stroj spolu. Prokličkovali jsme Prahou ze Žižkova na Michelskou, zaparkovali v blízkém parkovacím domě, došli pro stroj, vyzvedli ho, naložili a ještě jsme byli objet nějaké obchody.
V podvečer žena zapnula stroj, vyměnila nitě a stroj nešil. Jediná stopa byl kód 5P na displayi stroje.
Tak jsem zavolal do servisu. Popsali jsme situaci a pán prohlásil, že stroj zkoušel, není to možný a ať ho teda přivezeme. V opravně jsou do pěti, bylo půl páté a normální doba, jak tam dojet, je asi tak 20 minut. Ovšem v normální dopravě.
Takž jsme popadli stroj, nalodili se do auta a vyrazili jsme. V opravně jsme byli asi tak pět, deset minut před pátou. Teda ne oba. Já ženu vysadil v autobusové zastávce poblíž a jel se otočit zpátky. Než jsem se otočil, tak už na mne čekala netrpělivě před opravnou. Cestou k domovu mi vyprávěla, že pán jí vysvětlil, že stroj zkoušel, není to možný, teď ho nevyzkouší a máme ho vyzvednout další den.
Když jsme dojeli dolů do Vršovic, zvonil mé ženě mobil, že stroj od začátku šije, že si pro něj můžeme dojet. Tak jsem to zase otočil a vracel se zpátky Petrohradskou, Kloboučnickou, Nuselskou a Michelskou. Opět jsem ženu vysadil v zastávce autobusu a jel se otáčet. Zase na mě už čekala, tentokrát se strojem. Nasedla a jeli jsme k domovu. Prý na vlastní oči viděla, že stroj šije.
Dojeli jsme domů, vyzkoušela stroj, zaradovala se, že stroj šije a bylo.
Ale mně to nedalo a za zvědavosti jsem začal googlit. Zadal jsem značku a kód chyby 5P a zjistil jsem, že to není 5P, ale SP, ono se to na segmentovém digitálním displayi opravdu nedá poznat. Pak jsem ještě chvilku hledal a dohledal jsem, že to vlastně není chyba, ale úplně nnormální stav. Když se totiž namotává spodní nit, tak stroj nešije. To namotávání se zapíná tak, že se osička, na kterou se namotává posune doprava. Někdy zůstane „uprostřed“, což se cestou klidně může stát. Stačí ji dostrčit doleva a je to.
Tak teď nevím. Nevěděl to ten pán, co opravuje stroje? Nechtěl to říct do telefonu a poradit? Nebo je v tom něco jiného?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.