neděle 25. března 2012

Letní čas

Tak nám zase začal letní čas. Dlouhá leta mi ta změna vadí. Nevím přesně proč. Koneckonců jsou lidé, co cestují přes spoustu časových pásem a nic jim to nedělá.
Mně letní čas dělá. Týden, dva, jsem celý nesvůj, připadám si nevyspale a z té změny se vzpamatovávám.
Jestli to není tím, že touhle dobou už vstávám v době, kdy svítí sluníčko. V šest ráno.
Tak jsem si našel tabulku. Tabulka obsahuje nejen východ a západ slunce (poslední dva sloupce), ale i začátek a konec svítání a soumraku.
Když vynecháme svítání pro astronomy a pro námořníky - nejsem ani jedno, můžeme si všimnout, že pár dní před tou kletou změnou už sluníčko vycházelo v Praze před šestou (od čtvrtka) a svítání už před víc jak dvěma týdny.
A s tímhle je teď konec. Ráno se zase vstává do tmy.
Na sluníčko si budeme muset počkat. Letos už podruhé. Na svítání něco přes týden, na plné sluníčko skoro měsíc.
Takže možná mi nevadí tolik ta změna, ale fakt, že už jsem vstával za světla a budu se znovu probouzet do tmy.
Tak, nenadávat a vyrazit poštelovat všechny hodiny v domě. Aby nemátly.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.