úterý 5. listopadu 2013

Pleju len

Když jsem před lety nastoupil do zaměstnání, našel jsem si jednak spojení tramvaj-metro-autobus, jednak trasu autem. To první jsem si po letech upravil na kombinaci autobus-metro-autobus nebo autobus-autobus.
Trasu autem jsem řadou drobných modifikací dovedl do stavu, který mi vyhovuje. Možná není nejkratší (není, kontroloval jsem to*), možná není nejrychlejší (to se mi podrobně testovat nechce**), ale je na ní kupříkladu velmi málo semaforů. Jenže naneštěstí prochází Vršovicemi.

Ve Vršovicích rozkopávali Moskevskou ulici až dospěli ke křižovatce s Francouzskou a Ruskou. Chvíli se to dalo objíždět, chvíli překopali i kus nějakých objížděk, až jsem přešel na náhražku, která jde víc do centra, potká se na ní víc tramvají, celkově je poněkud nepříjemnější.
I jal jsem se hledat, do kdy má tahle situace trvat a našel. To bylo někdy v červnu a ta výluka měla trvat do konce října. Těšil jsem se na konec října a dočkal se. Ještě jednou jsem to na webu zkontroloval, že konec bude 1. listopadu, pak se mi to v pátek prvního nehodilo a v pondělí jsem namířil do Vršovic a zákazy, rozkopáno.
Pohleděl jsem tedy na ten dopravní web, všechny termíny prošlé. Pohleděl jsem na web celoměstský, všechny termíny prošlé. Tak jsem si našel mail na mluvku magistrátu a poslal jí dotaz, kdy že tu křižovatku hodlají zprovoznit. Odpověď, ani od robota nemám. Jenže na tom prvním jsem našel chatovací okénko a zeptal jsem se tam. Odpovídal mi kdosi velmi ochotně, leč ukázalo se, že nejlepší informace najde na tom stejném zdroji, kde jsem je nenašel já. Ale napsali mi tam kontakt na vedoucího oddělení státní správy - životní prostředí a doprava. I napsal jsem mu mail:
Dobrý den.
Sháním informaci, kdy bude průjezdná ulice Moskevská v horní části. Na webu hl.města ani městské části to není možné dohledat, přitom ještě dnes ráno byla uzavřená.

Děkuji
dostal jsem odpověď
Dobrý den, 
prakticky do ukončení letošní stavební sezony. Dokud to půjde, bude snaha dokončit definitivně co největší část úseku Heroldovy sady – Holandská, pro ten účel je potřeba nechat komunikaci uzavřenou.
a požádal o upřesnění
Dobrý den.
Kdy je konec stavební sezony?
Kdy bude tato informace na webu?
kterého se mi dostalo vzápětí
Jakmile klimatické podmínky nedovolí ve stavbě pokračovat z důvodu nízkých teplot, sněžení. Různé činnosti se dají provádět při různých teplotách, jinak se pokládá asfalt, jinak se dláždí. Předpokládám skončení činnosti k 15.12.2013.
Tak se na to podívám
Dotaz zněl, kdy bude průjezdná ulice, odpověď je, dokdy bude neprůjezdná. Je překročen termín, evidentně se nejedná o vis maior, ale špatné plánování, ale proč se omlouvat.
Tramvajový provoz byl obnoven, možná by se dal omezeně provozovat i automobilová doprava. Jenže to by mohlo ty tramvaje zdržovat.
Upřesňovací dotazy byly dva, odpověď je jen na jeden. Omluva opět žádná, na webu nic. Odhad nějakých šest neděl.
Mám silnou obavu, že ten odbor je víc odbor životního prostředí, než dopravy, a pro zablokování aut je ochoten udělat opravdu hodně. Jeden z výsledků popsaného snažení je každý pátek zablokovaná Vršovická v celé délce. Pokud všechno funguje, tak se auta od západu dělí u Ďolíčku do dvou proudů, kde jeden zahybá doleva a druhý pokračuje rovně. Část kličkuje zadem a přes Vršovické náměstí mizí nahoru do centra. Jenže teď většina míří rovně zklidněnou ulicí plnou retardérů, pruhů pro cyklisty a autobusy.
Já to objedu, pár triků umím, ale pokud se někdo nevyzná nebo se musí spoléhat na GPS, tak má smůlu. Bude ji mít ještě šest neděl a nejspíš i příští rok, protože takhle důležitá křižovatka se vyplatí zablokovaná.

*) Většina vyhledávačů tras (Mapy, Google, Michelin) umí nejkratší trasu. Takže jsem si to kontroloval.
**) Většina vyhledávačů umí i nejrychlejší trasu, ale tvrdošíjně mě cpou na magistrálu a chlubí se spočítaným časem pod sedm minut, haha. Na experimenty nemám ani čas, ani náladu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.