neděle 9. srpna 2015

Nakupuju u Číňanů

V okolí mám spoustu obchodů, kde prodávají Asiati. Zeleninu, potraviny, oblečení.

Kalhoty

Mám z různých tržnic několikery kalhoty. Jsou levné, padnou, „šuší“, i když můj vzhled se jen tak snadno vylepšit nedá, ale mnoho nevydrží. Tak jsem si řekl, že zkusím něco značkovějšího.
První pokus byly kalhoty F&F. V ceně jenom asi o polovinu vyšší než u Číňanů. Nevydržely, škubly se za stejnou dobu jako ty čínské.
Další byly kalhoty M&S. Asi za dvojnásobek čínské ceny. Líbily se mi. Vydržely o něco déle, než ty čínské, ale taky se mi je podařilo rozškubnout. Chtěl jsem si koupit znovu stejné, nebo aspoň podobné, ale nic podobného už nemají.
Letos jsem opět usoudil, že bych si nějaké koupil. Takže jsem obešel celé jedno pražské megacentrum značkových obchodů. Ve většině se mi nic nelíbilo. Mám představu, co chci, a mám představu, co určitě nechci. V některých nesplňovali to první, zato značně to druhé. V těch ostatních by se něco našlo, ovšem při maximální šířce v pase 36 (palců ne cm), takže smůla. Obešel jsem jedno další menší centrum, ale s velmi podobným výsledkem.
Takže jsem vyrazil do čínského krámku. Přemýšlel jsem, kam to vezmu. Kolem bytu je jich několik, kolem práce nebo cestou taky. Nakonec jsem vylosoval jeden, kde jsem zatím nic nekoupil. Zavítal jsem tam - a nic nenašel. Pak jsem pokračoval dál ulicí a byl tam ještě jeden. Tak jsem to zkusil a odešel s gatěmi, které byly laciné, jsou mi a ani se nebudou muset zkracovat.

Doplňky

Představu, jak má vypadat taška, mám také celkem jasnou. Horší je, že z nějakého důvodu se podobné tašky nedělají a skoro vyhovující mizí.
Před lety, jsem navštívil jeden obchod v centru Prahy, kde nejlevnější pásek stál několik set a tašky několik tisíc. Zeptal jsem se, jestli by měli něco, co by mi vyhovovalo. Neměli. Ani kdybych hodně slevil.
Takže jsem opět odkázán na tržnice a Asiaty.
Poslední tašku jsem koupil během poslední výpravy za kalhotami. V jedno z těch dvou krámků měli tašku, která odpovídala mým představám asi tak z 80%. Už ji mám doma.

Před pár lety jsem si vymyslel, že bych si mohl opatřit taštičku na pásek, abych toho nenosil tolik po kapsách a přitom měl všechno u sebe. Podobnou věc jsem sháněl dlouho. Nakonec jsem uspěl na tržnici v Holešovicích, kde měli něco vyhovujícího. Byl to jediný exemplář široko daleko.
Spokojený docela nejsem, je mizerně ušitá. Hlavně se jí často odpárávají pásky, které ji drží na opasku. Přišíval jsem je asi desetkrát. Ale pořád mi vyhovuje nejvíc, co jsem kdy potkal.

Jídlo

Nakonec jednu hodně atypickou zkušenost. Došel nám chleba. Potřebovali jsme koupit bochník, tak jsem vyrazil. 
Nejbližší Číňani jsou narohu. Zrovna tam probíhala inventura, takže se krámkem prodíralo hodně těžko mezi skupinkami, které na sebe pokřikovaly počty. Chleba neměli.
Další jsou o kus dál, co dřív bývala pošta. Krámek smrděl kovárnou, právě tam svařovali nové regály, nebo možná opravovali ty staré. Chleba měli, ale jenom krájený, balený.
Takže v tomhle případě jsem skončil v Tesco expresu, tam chleba měli. Obyčejnou šumavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.