úterý 14. ledna 2014

Úřad

Všiml jsem si, že platnost mého občanského průkazu skončí. Chtělo by to nový.

Protože jsme proň šli kdysi s manželkou spolu, končí nám ve stejný den. Takže jsme se opět zkoordinovali a dnes ráno se vydali na Úřad. Napřed jsme si naštudovali, co budeme potřebovat, naštěstí stačí stará občanka, ostatní se už vyřídí na místě.

Chtěli jsme všechno vyřídit co nejdřív, aby se nám pracovní den neposunul dál do večerních hodin, do budovy jsme dorazili čtvrt hodiny před oficiálním startem. Narazili jsme na zavřené dveře a vrátnou, která nám poněkud nerudně zavrčela, že se otevírá v osm. Inu co, člověk rád počká na schodech přede dveřmi, zvlášť když lidí přibývalo a málem jsme se tam už nevešli.

Leč udeřila osmá hodina a dveře se otevřely. Opatřili jsme si lístečky s čísly a čekali dál. Jako první šel na řadu pán, který se objednal přes internet, mají ta na to extra přepážku. Manželka přišla na řadu (byla první s lístkem) za deset minut k jiné, normální, přepážce. Podle toho, co říkala, to snad proběhlo normálně.

Pak jsem přišel na řadu já. Kamrlík je neútulný, to by nevadilo, uprostřed jedna židle. Prý posaďte se. Inu proč ne, ale napřed je zapotřebí odložit si aktovku a bundu. Aktovku si dám klidně na zem, i když se mi blbě ohýbá, ale bunda by chtěla věšák. Není. Tak přes židli, že se bude courat nějak skousnu. Ovšem paní se nezdálo, že se s ní pokouším komunikovat dřív, než si sednu. Inu co, sednu si, i když mi to trvá.
Pak mi bylo vysvětleno, že si mám zacouvat ke zdi, aby mě mohli lépe a radostněji fotit. Zacouval jsem, židle má kolečka, ale připletla se mi do nich bunda přehozená přes opěradlo a couraná po zemi. Ač jsem nebyl úplně u zdi, fotografie se povedla, podepsal jsem se a žádost byla vyrobená.
Nastalo vysvětlování, že na nový doklad mají 30 dní, ale bude už za tři neděle, že jsem měl přijít dřív. Nějak mě to namíchlo. Na výrobu mají 30 dní, o nový doklad je možné legálně požádat nejdřív 30 dní před koncem platnosti. To musel vymýšlet nějaký pitomec, který si nedokáže spočítat, že takhle má jeden zhruba dva dny na to, aby si nové doklady opatřil bez problémů. Ta paní za to nemůže, ale dokáže to odrecitovat tím nejhnusnějším způsobem. Docela mi to pokazilo náladu.

Přitom je všechno v lidech. Když mne odchytil revizor s nefunkční openkartou, vyřídil jsem si novou za chvilku, paní byla vlídná, poradila, pomohla. Tady se zřejmě sešla parta, která na lidi kašle. Koneckonců, na chudej lid musí bejt přísnost.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.