neděle 17. února 2013

Navigace

Na přelomu roku jsem si uvědomil, jak snadno bloudím v cizím městě. Zvlášť, když se setmí. To jsem schopen ztratit jakoukoli orientaci.
Při jednom hovoru o čtečkách, mi kamarádka vysvětlila, že má místo čtečky tablet, na kterém má ještě nějaké další aplikace, a že jí to takhle vyhovuje. Já jsem si čtečku vypůjčenou z knihovny vyzkoušel, ale nesedlo mi to. Pořád ještě tvrdím, že kniha je kniha.
Ale takhle se mi ty dvě informace spojily a k narozeninám jsem si koupil hračku, tablet s GPS. Nainstaloval jsem vhodný program na čtení knih, slovníky, navigaci a mapy. Pak mi jeětě došlo, že budu potřebovat držátko do auta a opatřil si ještě i to.
Ovšem taková navigace potřebuje vyzkoušet, jenž mě nic nenapadalo. Vymyslel jsem spoustu požadavků, trasa by neměla vést po dálnici, mělo by na ní být přiměřeně odboček a hlavně by mělo být na konci něco, kvůli čemu stojí vyrazit i teď v zimě a sněhu. Naštěstí mám chytrou ženu a ta našla tip na výlet. Zadal jsem do navigace souřadnice cílového parkoviště a vyrazili jsme.
Původně jsem si představoval, že stojánek přisaju v autě na okno, ale tam nedržel ani náhodou. Takže jsem na palubní desku přilepil kotouček a připevnil stojánek tam. Vyrazili jsme. Po třetí odbočce a pátém pražském výmolu stojánek povolil. Naštěstí jsme jej zachytili a zbytek cesty tablet držela žena.
Navigace zafungovala perfektně, vybrala trasu, která se nám líbila, když vynechám kousek po Jižní spojce, tak žádné dálnice, ke konci zasněžené silničky, kde se místy dalo jet i 50 km/h, a byli jsem tam.
Instrukce zněla, že na vyhlídku se jde po zelené. Zcela intuitivně jsme vyrazili opačně.
Ne, že by tam nebylo pěkně, ale přece jen jsme chtěli vyhlížet na Vltavu.
Správná strana cesty rozhodně vypadal také sympaticky.
A pak už jsme došli až nad Slapskou přehlradu.
Pod námi se objevila Živohoš't jako na dlani.
Kostelík, ve sněhu doslova bílý.
Potom zpátky
Zpátky jsme využili navigaci k cestě do hypermarketu i z hypermarketu domů. Ne že bych netrefil, ale pokus je pokus.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.