úterý 4. února 2014

Chleba

Už delší dobu se zaobírám myšlenkou pečení chleba. V domácí pekárně jsem celkem s úspěchem vyrobil pár kousků jak z prášku, tak z poctivé domácí směsi. Ale poctivý chleba to není.

Od kolegy jsem dostal kvásek, takže jsem se mohl vrhnout do pečení.
Přikrmil jsem kvásek, nechal ho pracovat, zadělal těsto a nechal kynout. Nemaje ošatku, tak jen tak volně. Pak jsem ho splácal na plech a upek. Když jsem ho vyndal drobet jsem se vyděsil. Chlebík byl takový připláclý, nevzhledný, malinko neforemný.
Když vystydnul, tak jsem si ale dodal odvahu a nakrojil ho. Překvapilo mě, jak pěkně vypadal.
Tady je ještě jednou obráceně natočený. Pak jsem opatrně ochutnal. Měl svoje mouchy, ale byl celkem dobrý. Na první pokus určitě.
Jak dlouho vydrží, netuším. Zmizel do druhého dne.
V experimentech budu pokračovat.

2 komentáře:

  1. Honzíku, jen do toho! Na prvý pokus super a myslím, že musel byť parádny, keď tak rýchlo zmizol :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Experimentovat jsem vydržel. Ale pak mi chcípnul kvásek. Potřeboval bych pravidelný rytmus a nedokážu se do něj trefit.

      Vymazat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.