pátek 23. ledna 2015

Pokladna

Mám rád Divadlo Járy Cimrmana. Mám rád jejich hunor, Rád se na ně dojdu podívat. Ale dostat se k lístkům...

Kdysi lístky moc nebyly a sháněly se. Člověku to ani nepřišlo, shánělo se tenkrát všechno. Když měl clověk štěstí, poctivě obcházel předprodeje a pokladnu v tom divadle, kde zrovna hráli, tak občas i něco sehnal a do divadla se dostal.

Pak už shánění moc nefrčelo, ale „divadlo není nafukovací“. V té době už byli odstěhovaní na Žižkov. Tenkrát zavedli lístkový systém. Ráno rozdali lístky s pořadovými čísly a odpoledne začali vyřizovat frontu podle lístečků. Jednou nebo dvakrát jsem to absolvoval. V půl sedmé ve frontě, v osm lísteček s poměrně velkým číslem a odhad, kdy může přijít na řadu. Do práce, z práce ke kase, počkat, až přijde lístek na řadu a koupit 4 vstupenky, víc jich neprodávali.

Teď mají rezervační systém. V určenou chvíli se dá zarezervovat několik lístků a vyzvednout si je v pokladně. Zkusil jsem to třikrát, ani jednou to neproběhlo hladce. Vždycky jsem v tom měl aspoň trochu prsty, ale stejně jsou ve mně divné pocity.
Poprvé jsem našel jediné rezervovatelné představení. Nevšiml jsem si, že je benefiční a k lístku se vybírá příspěvek na dobročinnost. Na cenu lístků bych peníze s sebou měl, na benefiční příplatek už ne. Takže jsem to celé stornoval.
V druhém případě všechno proběhlo celkem hladce. I když se paní v kase nechtělo vracet drobné na velkou bankovku a lístky tiskla na čtyřikrát, protože se jí zdál papír špatně zarovnaný.
Ve třetím případě jsem si zapomněl vytisknout rezervační mail. Tolika řečí jsem se už dlouho nikde nedočkal. Nestačilo vědět jméno, datum a čas představení, ani souřadnice sedadel. Mail být musí, „přece to jasně máte v tom mailu napsané“. Nakonec jsem musel ukázat občanku, lístky jsem dostal.

Proč se opakovaně zmiňuji o problémech s penězi? V pokladně neberou platební karty. Je to jedno z mála míst, o kterých takhle vím. V čem je problém nevím, možná mají odpor k technologiím, které Jára Cimrman nevynalezl.

Ovšem netuším, proč tam mají tak protivné pokladní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.