sobota 22. prosince 2018

Chci věřit

Dnes o vánočních trzích a taky o Aktech X. Uprostřed se nám to drobet sešlo.
Letos jsme vyrazili na troje trhy. Do Plzně, do Drážďan a do Prahy.
Naše první cesta vedla do Plzně. Předloni jsme si moc užili předvánoční dixieland. Takže jsem si letos našel program plzeňských trhů a opravdu na programu byli i Dixie Hot Licks, shodou okolností to vyšlo na den, kdy nám vyšel první den volna. Tak jsme vyrazili.
Trh byl moc prima. Malý, ale velmi útulný. Svařák měli dobrý (to nevím z vlastní zkušenosti, řídím), k tomu spoustu různých drobností, bylo na co koukat a k tomu všemu klasický swing.
Přiznám se, že jsem spoustu chuti to tam rozbalit a zapotápět se před podiem. Ale uvědomil jsem si, že to vlastně pořádně neumím, tak jsem se vymluvil sám sobě na bolavé nohy a jenom poslouchal, jak hrajou.

Naše druhá cesta měla motivaci zištně sběratelskou. Mattel vyrobil pěknou sběratelskou dvojici Fox Mulder a Dana Scullyová z Akt X. Podle dobře informovaných kruhů se v česku neměly vůbec prodávat, takže se nabízela variant vyrazit na trhy a zkusit nějakou lépe zásobenou obchodní síť. Norimberk jsme zavrhli, je daleko. Zhořelec je blízko, ale trhy tam zrovna skončily, tak jsme zkusili osvědčený Striezelmarkt v Drážďanech.
Udělal jsem si domácí úkoly, našel několik hračkáren v okolí trhů a vyrazili jsme. Cesta až do Drážďan byla celkem v klidu. Ovšem parkování se ukázalo jako komplikace. Směrem ke zvolenému parkovišti jsme přiskakovali po pár metrech, obsluha sotva zvládala vybírat peníze a rozdávat cedulky, ale nakonec se nám povedlo se zaparkovat a šli jsme na trh. Navštívili jsme první hračkárnu a nic. Pak jsem došli k té druhé, tam to dopadlo stejně. Sortiment horší než v našich Bambulích a Dráčikách. Tak jsme si užili vánoční atmosféry - dal jsem si i svařák, v Německu můžu, i když řídím a do návratu to mělo čas vyprchat, obešli i okolní menší trhy, mají jich tam hodně,
Ovšem oba jsme chtěli věřit, že existují a že se dají někde najít a koupit. Takže jsme si udělali malou okliku přes obchodní zónu, kde jsme našli osvědčený obchod, kde mívají slušný výběr panenek, ale taky nic. Tak jsme se vylámali z Drážďan a vrátili se domů.

Nenavštívit pražské trhy by byla ostuda, tak jsme se vypravili i na Staroměstské  náměstí. Trh je to pěkný, ale jedna věc nás tam přece jenom zarazila. Jakoby se ztratil klasický svařák. Tady bych si mohl dát do libosti, domů mě odveze autobus nebo tramvaj, ale ouha, skoro nikde není. Všude samé punče. Asi nová móda.
Zavítali jsme i za roh na Malý rynek, tam je taky pár stánků, méně lidí a celkově útulno.
Ze Starého Města jsme přejeli na Vinohrady, u Ludmily je taky trh a hezky jsme si to obešli. Tam se mi líbilo moc, je tam spousta různých blbin pro radost.
Moje pořadí je:
Plzeň
Drážďany - tradiční trh
Náměstí Míru
Drážďany - ostatní menší trhy
Drážďany - Striezelmarkt
Staroměstské náměstí.

PS: Fox s Danou už k nám doputovali. Moc se povedli

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.