neděle 17. listopadu 2019

Zdrhli jsme z průvodu

Včera jsme se chtěli vyhnout oslavám po Praze a trochu se protáhnout, tak jsme vyrazili do přírody.

Vybrali jsme si kousek údolí Šembery se zříceninou hrádku Šember.
 Procházka to byla moc hezká, ani ne moc dlouhá, kopec ke hradu nebyl nijak zvlášť prudký, až na ten poslední kopec.
Vlastní zřícenina nebyla nijak zvlášť viditelná, ale budu klidně místním věřit, že tam někdy kdysi nějaký hrádek byl. Když tam moc nezbyde, tak je to prostě těžké.
O kus dál byly zase zbytky hradiště. Ani nevím, jestli slovanského, keltského nebo ještě nějakého jiného. Kdyby mi tam o tom neřekli, zase bych si ničeho nevšiml.
Příroda byla ovšem krásná, počasí se vydařilo, lidí málo, ale zase ne pusto, psů dost a většinou vypadali přátelsky.
Na zpáteční cestě jsme se ještě zastavili v bazénu, tam taky bylo málo lidí, plavat se dalo, ve vířivce bylo volno a v páře bylo taky hezky. Prostě se den povedl.
Ovšem pak jsem udělal chybu.
Chtěl jsem mít všechno vyřízené a vyrazil na nákup. Žena mi říkala, abych nejezdil, proč jsem ji neposlechl.
Jel jsem na Černý most. Měl mě varovat už zmatek před areálem, ale nezareagoval jsem dost rychle, vjel jsem do parkoviště a to byla past. Zaparkovat se nedalo. Skoro všechna místa byla obsazená. Vyjet se nedalo, k výjezdu se nedalo projet. Tak jsem kroužil kolem dokola, až jsem po půl hodině našel místo, odkud někdo zrovna odjížděl, zajel jsem tam a šel na nákup. Poté, co jsem nakoupil, už se s menšími obtížemi vyjet dalo, tak jsem se vydal k domovu.
Došlo mi, v čem byl zádrhel, na Letnou přijeli davy, auta nechali ve vhodném hypermarketu, přednostně tam, kde je to zadarmo. Po absolvování průvodu si nakoupili a jeli domů.
Tohle vědomí mi celou tu akci ještě víc přiblížilo k prvomájovým a lampionovým průvodům z minulého režimu. Už od odpoledne mi nabíhal refrén z Hotelu Hillary (...my jsme zdrhli z průvodu, zahodili lampiony a našli hospodu...) a v tom hypermarketu mi došlo, jaké to je, když do té hospody dorazí dav s lampiony.


2 komentáře:

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.