pondělí 27. srpna 2012

Prosek

Tentokrát jsem se vypravil kousek dál od domova, ale zase ne o tolik.
Já si už před pár lety všiml, že přes Vysočany a Prosek vede naučná stezka, ale nějak nemám síly na to, abych to celé obešel naráz. Přece jenom, když se povede počasí, tak je v Praze hic.
Naučná stezka začíná u metra a pokračuje k vysočanskému nádraží, kde si můžeme užít pověstný podchod
Pokud jím projdeme a vydáme se vzhůru do poměrně prudkého kopce, dojdeme za chvilku k rybníčku. Kdyby kousek nad ním nevedla estakáda a neduněly autobusy, byl by dojem venkovské idyly dokonalý.
Za estakádou bývala Jetelka, ale tu kvůli silnici zbourali. Dnes už je tam jenom pár domků.
A o kousek výš je prosecká náves.

Když budeme pokračovat ještě výš, dojdeme ke kostelu sv.Václava.
Stezka pokračuje dál, přes velký park před sídlištěm a přes skály dolů k Rokytce, ale už jsem neměl ve vedru síly pokračovat, tak jsem to vzal na nejbližší autobus a domů.

Jestli to bylo horkem nebo si řidič spletl linku, to nevím, možná obojím, ale na Spojovací autobus zničehonic odbočil místo doprava doleva a zamířil k Jarovu. Napadlo mě, že se možná cestou něco stalo a pojedeme oklikou, ale na Jarově autobus neodbočil do centra, ale směrem do Hrdlořez. To už u některých cestujících propukla panika a někteří se začali s řidičem dohadovat. Takže uznal svůj omyl, při nejbližší příležitosti se otočil (je to zajímavé sedět v kloubovém autobuse, co se otáčí v pražské ulici) a vrátil se na Jarov, dolů po Spojovací a na Novovysočanskou.