čtvrtek 25. července 2013

Počítáme podle primátora

Dostal jsem se k článku o výrobě cyklopruhu na magistrále. Velice mne tam zaujal jeden číselný údaj. Protože počítat umím, tak jsem se do toho pustil.
Tvrdí se tam, že denně by projelo po magistrále 20000 (slovy dvacet tisíc) cyklistů, protože běžně jezdí cyklopruhem tisíc lidí za hodinu. Nějak jsem si to nedovedl představit, ale proč ne.
Takže při tisíci lidech za hodinu se na 20000 dostanete za dvacet hodin. Den má 24 hodin, cyklisti budou mít čtyřhodinovou pauzu. Spát můžou dýl, nemusí do kanafasu všichni naráz.
Tisíc lidí za hodinu znamená, že jeden projede za 3,6 s. Pokud vezmeme průměrnou rychlost 18 km/h (to jsem ukrad na facebooku u jedné cyklistky - první rychlostní údaj, na který jsem narazil) snadno si to přepočítáme na 5 m/s. To znamená průměrnou vzdálenost mezi koly 18 m.
Dejme to dohromady. Pokud by primátor nekecal, a  já věřím, že nekecá, tak kdyby to zavedli, mohli bychom si vybrat pevný bod, třeba třetí kandelábr od I.P.Pavlova, stoupnout si tam a pozorovat, jak tam od 4:00 až do půlnoci projíždí kolona cyklistů ani ne dvacet metrů od sebe.
Možná by si tam měl stoupnout ten, kdo to vymyslel. Pokud by se neotrávil, třeba by něco pochopil.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.