pondělí 2. května 2016

Výchova autobusy

Začal jsem mít problém s některými autobusáky. Možná je to malá skupinka, ale stačí, aby se jeden přednamíchnul.
To je tak. Už před časem jsem zaznamenal, že na určitých linkách mají autobusáci takový zvyk, že jen zastaví v zastávce, vyhodí levý blinkr. Vyjíždějící autobus sluší se pustit, takže normální řidič zůstane stát za ním, čeká, pak si uvědomí, že celou dobu byly dveře otevřené a na příští stanici už projede normálně. Je to otravné, úplně zbytečné a podobně jako s tím pasáčkem, to může způsobit problém, až bude autobus opravdu vyjíždět.

Další zážitek je nedávný.
Z práce jezdím málokdy po ulici Na Pankráci, ale zrovna se mi to hodilo. Přesněji jet jenom kousek, pak odbočit doprava k base, jak zahybá tramvaj, a pokračovat zadními uličkami. Hlavní je tam dvouproudá až k té odbočce, pak pokračuje chvíli jednoproudově. Levý pruh plný - většina pojede dál rovně, pravý prázdný. Najel jsem do pravého pruhu - budu odbočovat, že. Přede mnou autobus vybočil, jako by se vyhýbal špatně zaparkovanému autu, počítal jsem že se vrátí, ale motal se mezi pruhy až k té odbočce.
Jako na potvoru mě podobný fígl napadl další den. A zase. Jen jsem se zařadil vpravo, autobus přede mnou najel do pravého pruhu a až k odbočce jel prostředkem. Tentokrát už ani nepůsobil dojmem, že se vyhýbá. Došlo mi to. Musel mi zabránit, abych ho předjel zprava a zařadil se před něj. Že můžu jet jinam ho ani nenapadlo, ale i kdybych neodbočoval, můžou mne nechat zkejsnout u toho zařazení, je to moje věc a ne jeho.
Dneska budu mít na výběr. Asi odbočím dřív. Sice to má také nějaké nevýhody, to odbočení se povede zpravidla až na druhou nebo na třetí zelenou, ale jezdí tam jiné linky, které nevychovávají.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.