neděle 12. dubna 2020

Fotohádanka

Nějakou dobu se na facebooku účastním Fotohádanek pro všední dny. Docela pěkná skupinka.

Jak tak chodím trénovat, tak mne při jedné cestě na tramvaj zaujala světla, která jsou vidět z dálky, a jejich vzor by velice zajímavý. Říkal jsem si, že by to byla prima hádanka, tak že bych je někdy vyblejsk a zveřejnil. Ovšem foťák s sebou nenosívám a mobilem fotím jen nerad.
Na obrázku může být: night , sky , car a outdoorPak jsem jednou zapomněl foťák po výletě v kapse a jak jsem šel domů tak jsem ten aparát vytáhl z kapsy a cvakl asi tak tři fotky směrem z kopce. Moc jsem se nestaral, jak to dopadne. Když jsem se na ně pak v klidu podíval, tak jsem moc spokojen nebyl, můj kapesní bednaflex na takovéto podmínky není to pravé. Navíc by to chtělo zaostřit na světla vzadu, ta jsou tu podstatnější než objekty vpředu. Dalo by se tomu drobet pomáhat v počítači, ale nakonec jsem to nechal jak to je. A uveřejnil.
Dostal jsem vynadáno. Proč tam dávám fotku, kde není nic k poznání. Že na kvalitě záleží. Že z tohohle se nedá nic poznat a vůbec. Nehádal nikdo.
Následně jsem se rozhodl, že vyzkouším mobil. Moderní, s několika objektivy. Fotografie vyšla estetičtěji než tak původní. Ale na druhou stranu, jsou v ní zase jiné problémy. To podstatné pozadí je tady daleko slitější a méně rozlišené. Ba i věci v popředí jsou v horším stavu.
I tak jsem fotku k hádance přidal. Dostal jsem opět vynadáno. Zase nikdo nehádal.
Kdybych si měl vybrat na hádání, vybral bych si tu první. V dolní části je světelný transparent, takhle je na něm vidět víc detailů. V pravé části je vidět kus dopravní značky a další cedule, které mohou napovědět. Zbytek pak už jenom záleží na tom, jestli někdo tohle místo zná, nebo ne.
Ještě jsem zkusil jednu sadu z mobilu, kde jsem v klidu odhalil podrobnější nastavení pro noční focení. Ale výsledek mě nijak neuchvátil, někde mezi těmi dvěma předchozími výsledky.
No co, další pokus půjde, až zase někdy půjdu za tmy z tréninku domů. To hned tak nebude.

Pár perliček.
Když jsem to panorama fotil na mobil, prošla kolem spolutrenérka. Na zastávce jsem si pak všiml, že má přes rameno stativ a profesionální kameru. Docela by mě zajímalo, kdybych ji ukecal na focení, o kolik by byl výsledek lepší. Nejspíš jo.
Na jedné sérii mám policistu, který u protějšího chodníku vyšetřoval dopravní nehodu.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.