neděle 31. května 2020

Stěhování blogu

Já blog nestěhuju, ale moje žena ano.
Dlouhá leta pěstovala psaní o panenkách na blog.cz. Každou chvíli nadávala, co všechno nefunguje, co by mohlo být lepší, co je přes ruku, že to padá, hlásí to chyby, ale přesto vydržela. Až teď usoudila, že už je toho příliš.
Napřed to začalo blbnout z facebooku. FB si usmyslel, že zabezpečí odkazy a u každého předělá protokol na https. To by nebyl špatný nápad, ale blog.cz by musel mít správně vystavený certifikát, a to neměl.
Pak to začalo padat a nakonec se rozhodli řešit útoky tak, že zakázali publikovat články s odkazy a pak jakékoli články.
I nastalo rozhodnutí, kam a jak blog odstěhovat.

Kam bylo celkem jednoduché, ale jak tam dostat staré články, přece jen je v tom spousta práce.
To není jen tak. Slušné blogovací platformy mají uložení dat nebo něco podobného, ale blog.cz ne. Ještě by odcházeli lidi.
Takže přítele googla, hledat a hledat. Podařilo se najít slušný článek o stažení blogu, ovšem ani to není úplně jednoduché. V mezičase vylepšili zabezpečení, asi aby si uživatelé nemohli ukládat vlastní data a stěhovat se jinam, takže program hbitě zahlásil „403 - Forbidden“ a šmytec.
Ovšem já se jen tak nevzdám, zkusil jsem si naprogramovat jednoduchou aplikaci na stažení obsahu. A ejhle, 403. Tak další googlení, nakonec jsem vytáhl Fiddler a začal studovat rozdíly mezi funkčním načítáním (prohlížeč) a nefunkčním (já). Po několika chvílích se mi zadařilo problém najít: zastaralý agent neprojde. Musí se nahradit modernějším (User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.61 Safari/537.36) a začne to fungovat. Tak zase zpět k Davidovu článku, tentokrát s odbočkou k nastavení a upravení agenta a ráno byl blog zazálohovaný.

Teď už jenom vymyslet, jak konvertovat data tak, aby v novém blogu ukazovala to, co mají, vypadalo to hezky esteticky a k plné spokojenosti. Vypadá to, že je to na dobré cestě. Každopádně jsou články doma uložené na několika místech, tak snad přežijí a stěhování se povede.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.