sobota 11. července 2020

Odstěhováno

Posledně jsem popisoval, jak se stěhuje blog.
Vypadalo to optimisticky, data byla doma, teď jenom to malinko přebalit, zabalit a poslat na novou adresu.
Začaly problémy.

Napřed, co s fotkami. Původní byly uložené někde v hlubinách a odbočkách původního blogu, do nového je zapotřebí dostat někam jinam.
I vymyslel jsem, že se dají fotky uložit přímo do html. Sice drobet hodně nabobtná, ale je to samonosné. Tuhle fintu jsem si pamatoval z doby, kdy jsme ji použili v práci na sestavování mailů, kde se dají obrázky do mailů dostávat hodně krkolomně jako přílohy, nebo takhle. Tak jsme napsali pár řádek do programu, překonvertovali a doma všechno fungovalo krásně.
Import se nepovedl.
Když to nejde fintou, tak přece máme alba na googlu, tak to dáme tam a pak to přesměrujeme. Po několika zoufalých pokusech, jak vytahat dvojici původní název fotky - nové umístění, jsme zjistili, že google ty adresy mění podle nálady, takže to, co funguje jeden den, už druhý den nemusí fungovat. Takhle by to nešlo.
Vzpomněl jsem si na zoneramu, tam máme uložené šermířské fotky. Tak tedy nový účet, nakopírovat fotky, zkusit vymyslet, jak udělat převodník. Přiznávám, nedal jsem to. Naštěstí má žena kolegu, kolega se vyzná, napsal skriptík a skriptík vyrobí tabulku snadno a sám.

Takže hurá, máme fotky, poupravili jsme obsah, aby i na novém místě vypadal k světu a půjdeme na to.
Stačí udělat XML, ve kterém budou všechny články a nahrát. No, ne všechny, mají nějaké limity na počty článků, ale aspoň po kouskách...
Tak jsme to napsali.
Zkusili jsme jeden článek. A nic.
Hrál jsem si s jedním článkem. Zkoušel různé úpravy formátování, tu něco přidat, tam něco ubrat, nic, nic a nic. Jednoduchý textík to přitom zkouslo.
Po zhruba týdnu moje žena prohlásila, že toho má dost, že to teda nakopíruje ručně.

Pustila se do toho. První článek, nakopírovat titulek, nakopírovat obsah, zkontrolovat, upravit, publikovat. Za jeden den se smí publikovat sto článků.
Já to kontroloval, občas jsem přišel na divně umístěnou fotografii, neopravený odkaz, občas na spam s reklamami na všechno možné. To se vzápětí opravovalo a odmazávalo.
Design blogu zaznamenal spoustu úprav a oprav, měnily se barvičky, rozměry občas se přemísťovaly nějaké prvky ze stránky na jiné místo.
Ani ne za týden ruční práce bylo hotovo a přestěhováno, obdivuji svoji ženu.

Když už bylo všechno uděláno, tak si ještě udělala pokus s těmi fotkami v html ve formátu base64. Fungují, dají se do toho systému vložit, zobrazují se, ale při editaci článku se zobrazují divně.
Takže tudy by cesta vedla, ale není to úplně to pravé.

2 komentáře:

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.