středa 1. února 2012

Dny v týdnu

předchozím článku jsem se rozepsal o názvech měsíců. Pak jsem se ještě pustil do názvů dnů a chtěl napsat další blog.
Od kolegyně, co umí japonsky, jsem se ještě dozvěděl, jak to mají Japonci (Slunce, Měsíc, oheň), porovnal to s tím, co vím o anglických, francouzských, německých a latinských, a připadlo mi to velice zajímavě povědomé. Pokusil jsem se udělat si rešerši a google mi našel na jednom z prvních míst http://tolkien.cz/thorin_html/94-4/tyden.html. Takže psát vlastní pojednání nebudu. Tam je to všechno a líp, než bych to uměl napsat já.
A jak je to obvyklé, za všechno můžou Babyloňani.

Mimoto mě upozornila, že názvy měsíců jsou v japonštině pořadová čísla. Nerozumím japonsky, tak tomu budu věřit.
A uvědomil jsem si, že Římani to měli původně taky tak. September je sedmý... december desátý. Je vidět, jak původně rok začínal v březnu a pak se některé měsíce přejmenovaly.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.