pondělí 9. července 2012

Karlín

Tentokrát jsem se vypravil do Karlína. Bylo tam pár místeček, které jsem chtěl už delší dobu vyfotit, ale většinou se tamtudy pohybuji bez foťáku.

Trasu jsem zahájil pod tunelem. Do Karlína jsem šel pěšky. Přece ten kopec nebudu objíždět.
Tady se vyskytne jeden pohled na starý omšelý Karlín s typickou továrnou. Je jím tam už jenom kousíček. Zbytek je přestavěný na kanceláře a vypadá docela jinak.

O pár kroků, nebo bloků, se vyskytuje na jednom domě takovýhle nádherný Zeus, takže z druhé strany dveří by to mohla být Hera.

Došel jsem na náměstí. S kostelem sv.Cyrila a Metoděje uprostřed.
Pak jsem se vydal dál po Sokolovské ulici ven z města. Tuhle budovu sem musím dát. Mám na ni vzpomínky z let, kdy jsem se tam učil moudrým býti.
Zase zpátky dovnitř čtvrti. Najde se tam ledacos. Domy nejrůznějšího stáří i vzhledu. Tenhle mě zaujal na několik způsobů. Jednak je hezký sám o sobě. Ale poprvé jsem viděl nápis „Sochařství-Štukatorství“, tak totiž vypadá informace, kterou o sobě „Atelier O.Rákosník“ kdysi poskytnul.
 Odtud už to je jen kousíček na Lyčkovo náměstí, kde je asi nejpomalovanější škola, jakou jsem kdy viděl. Kromě Jana Ámose a informací, že každý počátek je těžký, tam najdete i obraz korunovační slavnosti Ferdinanda Dobrotivého nebo Rokycanu s Žižkou na Špitálském poli.
No a pak jsem prošel velice nevzhledným sídlištěm na Invalidovně. Kvůli tomuhle jednomu domu. Zámeček Sluncová mě fascinuje od doby, kdy jsem ho tam uviděl poprvé. Tenkrát to okolí vypadalo ještě podstatně hůř než dnes. Pohled je na něj moc pěkný.
 Ale výhled z něj. No nevím. Znám hezčí panorama.
Domů se mi už šlapat nechtělo, tak jsem to namířil k nejbližšímu metru.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.