úterý 31. července 2012

Parkování

Parkujete rádi? Rádi couváte do řady zaparkovaných aut, kde na každé straně zbývá jen málo místa? Nebo trváte na tom, aby pokud možno šlo zaparkovat šikmo?
Pokud s tím máte problémy, měl bych řešení.

Stačí stát se postavou ze seriálu.
Já teď občas při koukání do zdi (např. při ježdění na rotopedu) před tou zdí pouštím na televizi nějaký ten detektivní seriál. Je to zábava tupá, nenáročná a mozek se přehřívá pouze vedrem, nikoli vlastní činností.
Asi tak před týdnem, před čtrnácti dny jsem si toho všiml. Ať přijíždí jakákoli postava, ať už hlavní nebo vedlejší, ať klaďas nebo záporák, vždycky dojíždí k chodníku, kde je tolik místa, že se tam dá najet popředu a auto tam nechat.
V akčních scénách je to celkem jasné. Detektiv nemůže deset minut cukat s autem dopředu a dozadu, aby se pak vyřítil s pistolí v ruce a pokusil se pronásledovat padoucha, který prchá s unášenou obětí do tajemného domu. To dá přece rozum. Ani nemůže najet při šikmém stání do tak ouzké škvíry, aby musel vylézat z auta ve stylu Harryho Houdiniho. Ale v okamžiku, kdy parta policistů doráží k domu, kam si přicházejí popovídat s ujcem oběti nebo se švagrovou kmotra hlavního podezřelého, to tak úplně samozřejmé není.
Ještě bych podobný styl pochopil ve vražedném Midsommeru. Tam se téměř vše na venkově, některými vesničkami kromě šéfinspektora se seržantem projedou tak tři auta za den. Ale podobně fungují i policie v centrech měst francouzských, německých a českých, a to už mi normální nepřipadá.

Tak jsem začal přemýšlet, jestli jsem někdy v nějakém filmu viděl auto parkovat pozadu. Napadají mě jenom komediální scény ve stylu pana Beana. Jinou scénu si nevybavuji.

Poznámka na závěr. Řidičák mám hodně let, ale parkuju nerad. Poku si ale můžu vybrat, radši dávám auto do řady podél chodníku, i když je to pracnější, než našikmo. Míváme to na jedné straně ulice tak a na druhé opačně. Mám šanci, že nějaký dobrák nezastaví s pár centimetrovým odstupem a já se při nastupování nebudu muset měnit v žížalu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud chcete přidat neanonymní komentář a nemáte vhodný účet, v poli Komentovat jako vyberte profil Název/Adresa URL a vyplňte svůj oblíbený nick. Některé prohlížeče si toto nastavení dokáží i zapamatovat.